Kategorie

V Čechách roste trh s nábytkem

Na českém trhu s nábytkem došlo letos k podstatnému růstu. Nárůst zájmu o nábytkářství a nábytkářské produkty lze částečně přičíst na vrub i rostoucí stavební výrobě – lidé chtějí jednoduše bydlet v novém. Profitují z toho pak hlavně velké nábytkářské řetězce.
Společnost IKEA – nejsilnější ze subjektů na domácím trhu s nábytkem – zaznamenala letos růst o víc než čtvrtinu a dosáhla tak tržeb kolem 4,8 miliardy korun. Počet jejích zákazníků se meziročně zvýšil o pětinu na 3,5 milionu a hodnota průměrného nákupu vzrostla o pět procent na 1 295 korun. Rostoucí tržby hlásí i další velcí domácí prodejci nábytku a bytových doplňků. O nárůstu nábytkářské výroby svědčí i údaje Asociace českých nábytkářů (AČN). Podle nich se produkce nábytku v zemi v posledních letech pozvolna zvyšuje. Její objem se v současnosti pohybuje kolem 45 až 50 miliard korun, 60 až 70 % z toho je určeno k exportu.

Společnost IKEA zaznamenala letos v ČR nárůst tržeb o 26,8 %

Roste i konkurence

S rostoucí poptávkou po nábytkářském zboží se dá očekávat i růst a expanze nábytkářských firem a prodejců. Společnost IKEA již deklarovala záměr rozšířit svoji prodejnu v Brně. Přestavěná prodejna by měla mít o celých sedm tisíc metrů čtverečních navíc, přibýt by mělo jedno nové prodejní patro, nové skladovací prostory i množství parkovacích míst. IKEA si tak chce pojistit své dominantní postavení na trhu. Hned na druhém místě za ní se podle údajů společnosti Incoma Research nachází s 1,9 miliardovými ročními tržbami společnost Asko Nábytek, která má v Česku osm prodejen. Třetí je síť prodejen Sconto Nábytek, která má čtyři prodejny a tržby 1,4 miliardy korun. Minulý rok vstoupila na český trh i rakouská skupina Kika/Leiner. Dnes má v tuzemsku dvě velkoprodejny, do kterých investovala asi 50 milionů eur (zhruba 1,4 miliardy korun). Zdroj: aktualne.centrum.cz
ab
ab
ab
ab
ab