Každoměsíční výdaj, se kterým musí každá domácnost počítat, je platba za spotřebovanou energii. Jak nejlépe a nejpohodlněji platit?
Pokud odebíráte elektrickou energii od Skupiny ČEZ, máte několik možností, jak svoji platbu uskutečnit. Následující přehled vám může pomoci v rozhodnutí, který způsob platby bude právě pro vás optimální s ohledem na úsporu peněz i času.
Tradiční SIPO
SIPO – sdružené inkaso plateb obyvatelstva patří k tradičnímu způsobu platby za elektřinu. SIPO používají domácnosti k platbě pravidelných záloh. Konečné roční vyúčtování se provádí formou zúčtovací faktury, kterou zaplatíte bankovním převodem, platbou na terminálech Sazky nebo poštovní poukázkou.
Pohodová platba z bankovního účtu
Další možností platby za elektřinu je přímé inkaso z bankovního účtu. V posledních letech se pro něj rozhoduje stále více zákazníků. K jeho výhodám patří jednoduchost, rychlost a časová nenáročnost. Jednotlivé platby jsou automaticky odepisovány z účtu, odpadají tedy každoměsíční myšlenky na úhradu určité částky v časově omezeném období.
Je výhodné, že každý zákazník si může určit limit výše inkasa a tím nepřímo kontrolovat výši platby. Platby máte rovněž pod kontrolou s ohledem na předem zasílaný předpis plateb na celé zúčtovací období.
Platba u terminálů Sazky
Pokud chcete ušetřit za jednorázovou platbu elektřiny, můžete zaplatit prostřednictvím terminálu Sazky. Vybíraný poplatek je totiž nižší oproti klasické úhradě formou poštovní poukázky. Skupina ČEZ zájemcům o tento způsob platby vystaví platební kalendář záloh nebo zúčtovací fakturu, která bude obsahovat speciální čárový kód. Nespornou výhodu je fakt, že nemusíte zdlouhavě vyplňovat žádné poštovní poukázky a formuláře, zadávat příkazy, a tím platit vyšší poplatky.
Takto raději ne!
Platit za elektřinu lze samozřejmě i jednorázovými převody z bankovního účtu (pro každou platbu musíte vystavit samostatný příkaz) z čehož vyplývá nutnost hradit ne příliš nízké bankovní poplatky. Obdobná situace je u jednorázových plateb formou poštovních poukázek. Navíc si musíte sami sledovat datum splatnosti a vždy vypisovat spousty údajů, čímž riskujete možnost chyby. Těmto způsobům plateb za elektřinu se tedy raději vyvarujte!
Když nevíte, zavolejte…
Skupina ČEZ zřídila pro své zákazníky telefonní zákaznickou linku 840 840 840. Na uvedeném čísle můžete asi nejpohodlněji řešit dotazy či požadavky spojené s odběrem elektřiny. Vyřídit můžete veškerou agendu týkající se změny smluvních a kontaktních údajů, změnu produktu nebo distribuční sazby, uzavření smlouvy o dodávce a veškeré záležitosti ohledně fakturace elektřiny, plateb a pohledávek. Přes uvedenou linku lze vyřídit i připojení zcela nového doběrného místa k distribuční síti.