Kategorie

10. díl: Co všechno byste měli u řemeslníků pohlídat?

10. díl: Co všechno byste měli u řemeslníků pohlídat?
Ať už stavíte dům nebo rekonstruujete byt, vždycky se najdou situace, na které sami nestačíte, a to je čas pro řemeslníky. Doba, kdy jste řemeslníka zvali nejdříve na oběd a až potom přišla na řadu práce, je dávno pryč.

Nechte si vysvětlit postup

Šikovný řemeslník vám mile rád vysvětlí, jak bude práce postupovat, co je třeba udělat. Pokud si ale nejste jisti, přizvěte k dohledu někoho, kdo na kvalitu probíhajících prací dohlédne. Může to být zkušený stavbař nebo stavební dozor. Je to bod k dobru při převzetí stavby. Pozdější dohady a reklamace nad hotovým dílem mohou vše jedině zkomplikovat.

Špatnou práci reklamujte

Některé domy vznikají rychle, staví se pod cenou, a tak hlavně u novostaveb můžete narazit na různé kazy a nedodělky. Některé můžete odhalit ještě před koupí nemovitosti a v takovém případě si můžete vyjednat výraznou slevu z kupní ceny, nebo svůj zájem včas stáhnout. Ať už kupujete jakoukoli nemovitost, všímejte si všech drobných detailů a pokud odhalíte nějaký nedostatek, neváhejte s reklamací.

Kde se bránit

Stížnosti na činnost řemeslníků řeší Česká obchodní inspekce, pokud dojde k porušení smlouvy, postupuje spor k soudu. Ten rozhoduje na základě znaleckého posudku. Z nedávného průzkumu pro Raiffeisen stavební spořitelnu vyplývá, že 4 z 10 lidí museli v posledních pěti letech práci řemeslníka reklamovat.

„Nejčastějšími důvody reklamace byly právě skryté vady, nedodržení termínů a špatná kvalita. Překvapilo nás, že více než třetina lidí vůbec neví, jakým způsobem reklamaci řešit. Ostatní by nejčastěji volili stížnost u České obchodní inspekce (29 %), stížnost u příslušného cechu (17 %) nebo soudní žalobu (10 %),“ říká tisková mluvčí Raiffeisen stavební spořitelny Lenka Molnárová.

Štítky:

řemeslník
ab
ab
ab
ab
ab