Kategorie

Stěhujete se do nového? Přesto byt radši zkontrolujte

Právě jste se nastěhovali do nového bytu a občas narazíte na nějakou tu závadu? Nenechte si zkazit radost. Poradíme, na co si dát pozor a jak v případě odhalení závady postupovat.

Přestože jste si při předávání bytu celý byt důkladně překontrolovali, může se stát, že některé závady odhalíte až po nastěhování. Nevěste hlavu. Mnoho ze závad se skutečně projeví až při používání bytu. Např. o kapajícím odpadu v kuchyni, nefunkčním radiátoru nebo nedoléhajícím okně jste před nastěhováním vědět nemohli. Teprve ve chvíli, kdy začnete byt „používat“, uvidíte, zda je vše v pořádku, či zda se objeví nějaká závada. Pokud na něco takového narazíte, nemeškejte a ihned jednejte. Co nejdříve kontaktujte zástupce stavitele či developerské firmy a závadu mu oznamte. Nejlepší je celou věc nahlásit také písemně. Pověřená osoba s Vámi o závadě provede zápis, ve kterém bude stanoven termín nápravy. Na dodržení tohoto termínu trvejte a nenechejte se odbýt. Pokud jste po převzetí bytu narazili na závadu, na kterou se nevztahuje reklamace, nezbývá než spoléhat na solidnost zhotovitele stavby. Záleží na tom, s jakou firmou jednáte a jaké jsou její standardy. Pokud stavitel trvá na tom, že jste si závadu způsobili sami, nezbývá, než si ji nechat opravit na vlastní náklady. Kdo má s podobnými věcmi zkušenost, ví, že je to boj. Nevzdávejte to a snažte se. Pokud si nějaký ten kapající kohoutek budete přece jenom muset opravit sami, nebuďte mrzutí. Možná si to nakonec uděláte lépe než instalatér, který už to jednou pokazil. Na celý byt i na jeho jednotlivé části (např. podlahové krytiny, okna apod.) máte několikaletou záruku (přesné lhůty jsou uvedené v předávacím protokolu). V průběhu celé této doby můžete případné závady ohlásit a požadovat nápravu. Mějte oči otevřené a vše, co se Vám nebude zdát, si prověřte. Špatně dotažené těsnění si opravíte bez problémů sami, zatékající střecha by Vás ale mohla přijít draho…

ab
ab
ab
ab
ab