Kategorie

Sapeli loni za svoje dveře utržilo 1,12 miliardy korun

Rok 2006 znamenal pro společnost SAPELI velmi úspěšné období a potvrdil tak pozici největšího výrobce dýhovaných dveří v České republice.
"Nejen že se nám podařilo využít nárůstu stavební výroby, ale také jsme velmi úspěšně dokončili přerod společnosti s ručením omezeným ve společnost akciovou. Zároveň jsme provedli plnou integraci našeho dceřinného závodu DVB dveře Vyšší Brod do akciové společnosti SAPELI," uzavírá výčet nejdůležitějších momentů minulého roku předseda představenstva společnosti Jaroslav Vrtal.

Společnost Sapeli je největším výrobcem dýhovaných dveří u nás

Zvýšil se především odbyt hotových výrobků

"Budeme-li úspěch více konkretizovat v číslech, tak tržby jsme oproti loňskému roku navýšili o 9%. Odpovídá to přesně plánu, který jsme si na tento rok stanovili. I když na první pohled nevypadá nárůst jako velký, v tzv. hlavním oboru naší činnosti byl podstatně výraznější. V oblasti výroby dveří a zárubní se nám totiž podařilo navýšit výrobu o 110 miliónů korun ve skladových cenách, což představuje více než měsíční produkci. V celkových tržbách tedy došlo k pozitivní změně struktury, došlo k navýšení prodeje vlastních výrobků a služeb a k poklesu prodeje polotovarů a výrobního materiálu," upřesňuje účetní čísla ekonomický ředitel Oldřich Bakus. Zvýšená poptávka po dveřích vznikla podle Bakusových slov z důvodu plánovaného ukončení snížené sazby DPH na výstavbu bytů a obytných budov.

Příklon ke kvalitě

"I když pořád přetrvává zájem o levné dveře, stále více pociťujeme, že zákazníci si již uvědomují důležitost dveří v interiéru a hledají u nás jak technickou kvalitu, tak designovou zajímavost," říká vedoucí tuzemského prodeje společnosti Sapeli David Vítek. Podle jeho slov stoupá i poptávka po moderních exotických dýhách jako je Zebrano, Wenge a nebo i americký javor. Jak dále řekl, zákazníci si začali uvědomovat také potřebu použití speciálních dveří a do svých interiérů si vybírají dveře s klima úpravou, otěruvzdorností či vyšším zvukovým útlumem.

Rostoucí export

Velmi dobrých úspěchů dosáhlo SAPELI také na zahraničních trzích, kde bylo realizováno cca 10% tržeb. Tradičně nejlepším zahraničním odbytištěm bylo pro Sapeli Slovensko. V průběhu posledních tří let si Sapeli na slovenském trhu vybudovalo velice pevnou pozici. Každý rok zde zvyšuje prodeje řádově v desítkách procent, přičemž loni to bylo o 30%. Vynikajících výsledků docílilo Sapeli také v Maďarsku, na které byla v roce 2006 soustředěna obchodní politika firmy. Prodej na tomto trhu se od roku 2005 třikrát navýšil a dnes se ve finančním vyjádření pohybuje kolem dvaceti miliónů korun, přičemž v roce 2007 je v plánu jeho další 50% navýšení. První úspěchy zaznamenalo Sapeli také v Německu a v Polsku.
ab
ab
ab
ab
ab