Kategorie

Pět rad, jak nenaletět při nákupu vestavěné skříně, reference jsou to hlavní

Pět rad, jak nenaletět při nákupu vestavěné skříně, reference jsou to hlavní
Ano, reklamovat se vestavěná skříň samozřejmě dá, jenomže to znamená další nepořádek a nepříjemnosti při odstraňování vad na zakoupeném nábytku. Nejlepší je tomu martyriu předejít. Ale jak?

Stačí se držet několika osvědčených rad:

1. Co říká Máňa, aneb reference fungují i u vestavěných skříní

Reference rovná se základ správného nákupu. U tak velké a finančně nákladné věci jako u velkého nábytku rozhodně stojí za to dát si tu práci a zjistit, co na výrobky dané společnosti říkají její zákazníci. Nejlepší je pochopitelně osobní reference, nicméně ne vždy máme v okolí někoho, kdo si v nedávné době pořizoval vestavěné skříně. V Praze a dalších velkých městech to vypadá jako v džungli. V internetových vyhledávačích na dotaz „vestavěné skříně Praha“ dostaneme desetitisíce výsledků. Jak se v tom tedy zorientovat? Pokud vám neporadí kamarádka Máňa, které zrovna minulý měsíc dělal šikovný řemeslník almaru, pak se podívejte na internet. Lidé se o své rozhořčení rádi dělí, takže pokud měla firma v minulosti se zakázkami nějaké problémy, máte velkou šanci, že to na síti najdete. A kde vlastně?

  • Primárním zdrojem jsou reference přímo na stránkách společnosti
  • Je ale dobré se podívat, co říkají o společnosti například lidé v online diskusích o bydlení.
  • Mrkněte se také například na zápisy v databázích firem, ty vám napoví dvojím způsobem. Jednak nezřídka obsahují fotogalerii realizovaných zakázek, ale také v nich mohou čtenáři firmu recenzovat.

2. Nízká cena vestavěné skříně není vždy to pravé

Ono se řekne lamino jako lamino, ale to není tak docela správně. Vrchní vrstvy mohou vypadat stejně, ale v kvalitě vnitřku mohou být dost velké výkyvy. Po nějakém čase pak uživatel podle vlastností pozná, že si nepořídil zrovna nejodolnější kousek. Příčinou švindlování ve složení lamina je snaha zalíbit se zákazníkovi nízkou cenou. Věci ale mají svou cenu, a pokud je chcete pořídit výrazně levněji, počítejte s tím, že nemusí vydržet tak dlouho. Vezměme si například takovou základní skříň s posuvnými dveřmi jen s několika poličkami, pozicionery, tyčemi a dalším standardním vybavením, bez zad, dna a vrchní části. Rozměry (š/v/h) 180/260/65, materiál lamino a na jedněch dveřích sklo. Nic velkého, přesto by se při použití kvalitních materiálů měla cena pohybovat asi od 16 000 Kč. Nižší hodnoty působí podezřele.

3. Prodloužená a doživotní záruka

Kdo si za svými výrobky stojí, ten se nebojí velkých gest. U vestavěných skříních na míru to může představovat třeba doživotní záruka na kování. To skutečně poctivě vyrobené a namontované se totiž jen tak neopotřebuje.

4. Jakou má společnost historii

Nepoctivá společnost se sice může nějakou dobu držet nad vodou, nicméně časem se její reputace roznese a zakázky se potom moc nehrnou. Pokud nevíte, jak zjistit, jak dlouho společnost funguje na trhu, zkontrolujte třeba pomocí online nástroje Wayback Machine vývoj jejích webových stránek v čase. Jestliže se jejich vzhled vylepšuje, společnosti se patrně daří a dává více peněz na internetovou propagaci. Není to sice pravda úplně pokaždé, ale jistý signál to potenciálnímu zákazníkovi vysílá.

5. Nebojte se říct „ne“

Nic neodmítnout jste povinní maximálně vlastní mamince, jinak se nebojte říct ne, pokud se vám na komunikaci během domlouvání zakázky něco nezdá. Je běžné, že předem zaplatíte za 3D vizualizaci nebo kalkulaci, vždyť firma s tím má výdaje. Některé společnosti vám ale třeba v konečném účtování tyto služby odečtou jako bonus. Důležité ale je, aby vám bylo od začátku jasné, co všechno budete platit. Pokud se vám přístup zhotovitele zdá neprůhledný, jděte od toho. Raději zaplaťte jinde o něco víc – je to lepší, než abyste později litovali. Autorem tohoto článku je společnost Stylishrooms - výrobce vestavěných skříní v Praze a okolí. Společnost Stylishrooms ctí výše uvedená pravidla a dodává nábytek prvotřídní kvality a originálního designu.

ab
ab
ab
ab
ab