Kategorie

Harmonie zdravého spánku

Nejen kvalitní postel, vyhovující matrace a vhodné přikrývky jsou podmínkou zdravého spánku. Sami jistě dobře víte, že spánkem člověk stráví kolem třetiny svého života. I proto by prostředí ložnice mělo co nejlépe vyhovovat naturelu každého z nás.
Kvalitní postel, která je výsledkem mnoha měření a zkoumání v ergonometrických laboratořích, je základem. Dostatečně stabilní, prostorná a s kvalitním roštem. Manželská postel pak nejlépe se dvěma matracemi, každá na samostatném roštu, které jsou překryté matracovým chráničem, který lze snadno vyprat nebo vyčistit. Matracový chránič totiž chrání nejen před opotřebením, ale je i první linií, kde se usadí nejvíce nečistot a nezvaných spolunocležníků, které okem nezachytíte.

Kvalitní postel je základem zdravého spánku

Čisté prostředí pro zdravý spánek

V průměrné posteli žije až 1,5 milionu roztočů. Roztoče sice výrazněji ztěžují život jen alergikům, i tak je ale zbytečné poskytovat jim životní prostor. Mohli by způsobit nepříjemnosti za delší dobu. Proto je nutné pravidelně prát nebo čistit matracový chránič a pravidelně větrat lůžkoviny. Deky i polštáře dávejte vyhřát na slunce a nebojte se ani větrnějšího počasí, vyfoukají se. Roztoči žijí a rozmnožují se ve vlhku a tímhle jim spokojený život značně znepříjemníte.

Heřmánek uklidňuje a napomáhá spánku

Bylinky pro zdravý spánek

Je známou pravdou, že hlava těžká od problémů usínání nepomáhá. A převalování se v peřinách spánek jen oddálí. Raději si napusťte vanu teplou vodou a přidejte do ni uklidňující vůni, mořskou sůl nebo výtažky z bylinek, které napomáhají zklidnění organismu (meduňka, heřmánek, třezalka nebo kozlík lékařský). Snažte se na problémy nemyslet, raději si představujte něco hezkého a na konec spolu s vodou vypusťte i všechny problémy. Zatímco se vana napouští, ustelte si, ložnici vyvětrejte a připravte si příjemné prostředí, až zmalátnělí únavou půjdete z vany rovnou do postele. Stále nemůžete usnout? Začtěte se do klidné, příjemné knížky. Nepomáhá? Do spánku se nenuťte, jen ležte a odpočívejte a užívejte si, že na nic zásadního ani podstatného nemusíte myslet.

Čaje pro zdravý spánek

Spánku kupodivu napomáhá zelený čaj, který během dne pijete místo kávy. Večer jej ale raději vynechte a napijte se heřmánku, meduňky nebo třezalky. Pokud sladíte, dejte přednost medu. Alkohol dobrému spánku nepomůže, dejte přednost klasickému receptu - teplému mléku nebo kakau.

Zkuste vystřídat i jiné polohy než tu, ve které pravidelně usínáte

Tipy pro zdravý spánek

Pyžamo by nikde nemělo škrtit, knoflíčky tlačit. Možná vás ale škrtí, protože jste si jej koupili před několika lety a tělo vám poněkud narostlo. Zkuste zhubnout, nadváha dobrému spánku také nepomáhá. Vystřídejte i jiné polohy než tu, ve které pravidelně usínáte. Před usnutím neplánujte další den, ale spíše se pochvalte za to, co jste dnes dokázali. Spokojenost sama se sebou a s vlastním životem je totiž jedním z klíčů ke spokojenému spánku a odpočinku.
ab
ab
ab
ab
ab