Kategorie

Design: Propaganda Na-oko a se smyslem pro humor

V sérii článků o současném designu vám dnes přinášíme medailon, v němž představíme design značky Propaganda. Propagandist Company Limited není na trhu dlouho, letos sice slaví teprve 14. výročí, ale už deset let sbírá ta nejprestižnější ocenění, jaká mohou designéři a jejich produkty ve světě získat. Výrobky vzniklé ve studiích Propagandist Company Limited se vyznačují kvalitním promyšleným designérským provedením a velikým smyslem pro humor. Slavný panáček Mr. P. je mlád, ale už se stal legendou, která nechybí skoro v žádné realizaci interiérových návrhářů.
 

Mr. P. a Swan Series, vše dostupné v Naoko

Propaganda, to ale není „jen“ Mr. P. a labutí řada užitných doplňků ze skupiny „Swan Series“. Prohlédněte si v naší fotogalerii v pravém boxu u článku ukázku toho, co designéři týmu Propaganda navrhli a vypustili na světový trh. Ano, na světový trh, protože Propagandist Company Limited sice vznikla v thajském Bankoku, ale povedené kousky této značky koupíte bez problémů po celém světě. V České republice si můžete některý „propagandí“  produkt opatřit v obchodech Naoko, ani pro mimopražské to není žádný problém – v takovém případě skvěle poslouží Naoko e-shop.

1994: vzniká Propagandist Company Limited

Značka Propaganda společnosti Propagandist Company Limited vznikla v Thajsku roku 1994. Zakládajícími členy skupiny byli Satit Kalawantavanich, Boonkiat Korsanan, Yodphet Sudsawad a Metta Sudsawad. Thajský původ je na produkci značky Propaganda znát. Mezi svébytné thajské základní rysy patří čistý smysl pro humor, veselí a radost ze života. Právě hravost a smysl pro humor chtěli designéři do své produkce vtělit. A nutno poznamenat, že se jim to opravdu daří.

Důvtip a vkus

Designový koncept Propagandy se soustředí na krajní užitečnost. Jde o pokus uspokojit základní potřeby lidského bydlení a řešení každodenních starostí pro pohodlný a „lepší“ život. Tento koncept zároveň mísí štědrou míru důvtipu s inteligentními materiály. To je pak přetaveno pomocí sofistikovaných technik, což pozvedne konečný produkt a vtiskne mu přidanou hodnotu, aniž by ztrácel ze zřetele jak světové trendy v designovém vkusu, tak požadavky trhu.

Světový úspěch

V roce 1996 produkty značky Propaganda vstoupily na světový trh a začaly sbírat mnohá a mnohá ocenění světové úrovně jako Good Design, Form, G-Mark, Red Dot Award a další. V loňském roce například získala ocenění Good Design Award, které každoročně uděluje Chicago Athenaeum Museum of Architecture and Design, veselá psí lampička Dog Lamp.

Dog Lamp

Na počátku jejího vzniku stála inspirace divokými potulnými pouličními psíky, jichž je Bankok plný. Takový zuřivý pes, který zkrotne a stane se přátelským a ochočeným. Ono oceněné svítidlo s uhlazeným designem přináší nejlepšího přítele člověka do vašeho domova, přeneseně: na váš stůl. Lampa je vybavená jak vypínačem, tak třístupňovým stmívačem, psík se tak po pohlazení rozzáří živým světlem. Psí lampička je už tak populární, že se její nákresy dostaly na trička a tašky, hrnečky a sklínky.

14th Anniversary: výročí s dárky pro nakupující

Letos na jaře slavila Propaganda své 14. jubileum. A slavila ho pro své zákazníky příjemným způsobem: nejpopulárnějších 20 výrobků, jako Zub-lampa, Zub-držák na zubní kartáčky, Psí lampa, Vidlička-otvírák, FrogGetMee, což je kombinace lžíce a jídelních hůlek, Žralok-otvírák lahví i část série Mr. P. se prodávaly s 50% slevou.
Zaujala vás taková Propaganda? Podrobnosti naleznete na webových adresách:
http://www.propagandaonline.com/
http://www.naoko.cz/
http://www.chi-athenaeum.org/gdesign/gdesign0.htm
http://www.g-mark.org/english/index.html
 
ab
ab
ab
ab
ab